دانلود تحقیق شناخت موانع موجود در فرآیند درس پژوهی و ارائه راهکارهای مقابله با آن در مدرسه
مقدمه
در آغاز قرن بیست و یکم توجه همگان،بیش از گذشته،به نظامهای آموزشی معطوف شده است؛توجه و تمرکز نظامهای آموزشی نیز به بهبود یادگیری مدرسهای افزایش یافته است. رویکردهای اخیر در نظام آموزش و پرورش در راستای بهبود یادگیری،حاکی از یادگیری مشارکتی در کلاس درس و تربیت دانشآموزان به عنوان نسل پژوهنده میباشد و چون معلم، کارگزار اصلی آموزش در کلاس درس است،اگر خود به درستی آموزش نبیند و پژوهشگر نباشد،چگونه میتواند نسلی پژوهنده را تعلیم دهد؟
معلم از آن جهت مورد تأکید است که کارگزار اصلی تعلیم و تربیت به شمار میرود و اهداف متعالی نظامهای تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف در نهایت باید به واسطهء او محقق شود. تعامل مستمر و چهره به چهرهء معلم با دانشآموزان،وی را در موقعیت ممتاز و منحصر به فردی قرار میدهد که هیچ عنصر انسانی دیگری در این سازمان از آن برخوردار نیست (مهرمحمدی،۱۳۷۹).بنابراین،توسعهء حرفهای معلمان به عنوان مهمترین نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت،دارای اهمیت زیادی میباشد.